Stručna praksa 1
Upravljanje u gastronomiji i restoraterstvu
Cilj kolegija:
- Ovladati osnovnom stručnom terminologijom iz područja gastronomije i restoraterstva
- Prepoznati područja djelokruga rada gastronomije i restoraterstva ovisno o vrsti i tipu ugostiteljskog objekta s posebnim akcentom na ugostiteljske objekte jednostavnijeg tipa
- Osigurati studentima stjecanje praktičnih znanja i vještina na konkretnim poslovima iz područja gastronomije i restoraterstva.
- Razvi(ja)ti navike iz radne, osobne i kolektivne higijene
- Identificirati utjecaj gastronomije u životu čovjeka te ga na pravilan način povezati s restoraterstvom u svakodnevnom životu
- Prepoznati mogućnosti i perspektive za razvoj gastronomije i restoraterstva u lokalnom okruženju radi što boljeg pozicioniranja objekta na gastronomskoj karti regije i kraja u kojem se nalazi
- Razvi(ja)ti osjećaj kreativnosti kao i smisla za lijepo, estetiku i dekoraciju
- Organizirati korištenje radnog vremena na racionalan i ekonomičan način
- Primijeniti stečena teoretska znanja i praktične vještine i kompetencije u pripremi jela, nuđenju jela pripremljena po utvrđenim standardima, normama i uzancama moderne gastronomije kao i načine posluživanja uz pravilan odabir pića ili napitaka te posluživanje istih
Sadržaji kolegija:
- Osnovni pojmovi u gastronomiji i restoraterstvu
- Mjesto i uloga čovjeka u gastronomiji i restoraterstvu
- Dimenzije i djelokrug rada gastronomije i restoraterstva
- Organizacijski oblici poslovanja u restoraterstvu
- Sustavi poslovanja – pansion i à la carte.
- Ugostiteljski objekti za pružanje usluga hrane, pića i napitaka
- Elementi i kriteriji ugostiteljske usluge
- Oprema u gastronomiji i restoraterstvu
- Sredstva ponude i prodaje jela, pića i napitaka ovisno o vrstu i tipu ugostiteljskog objekta
- Podjela jela i pića po skupinama te njihove karakteristike, osnovni procesi prigotovljavanja, nove tehnologije…
- Tehnike i metode posluživanja jela, pića i napitaka ovisno o vrsti i tipu
- Sveobuhvatne pripremne radnje kao jamstvo uspješne prodaje ugostiteljskih usluga
- Faze prodaje ugostiteljskih usluga
- Posluživanje dnevnih obroka u ugostiteljstvu
- Primjena suvremenih tehnologija u proizvodnji i posluživanju hrane, pića i napitaka sukladno HACCP standardima
- HACCP kao proces analize opasnosti i kritičnih kontrolnih točaka koji obuhvaća niz preventivnih postupaka s ciljem osiguravanja zdravstvene ispravnosti hrane, pića i napitaka
- Važnost usklađenosti rada kuhinje s drugim odjelima
- Poznavanje i primjena mjera zaštite na radu i ekologije
- Radna, osobna i kolektivna higijena
Očekivani ishod:
- Navesti osnovne pojmove vezane uz gastronomiju i restoraterstvo
- Prepoznati gastronomiju i restoraterstvo kao umijeće u proizvodnji, ponudi i posluživanju gastronomskih proizvoda i usluga
- Razlikovati vrste jela, pića i napitaka, njihove načine pripreme te osmisliti i organizirati operacijske procese u gastronomiji i restoraterstvu
- Upotrijebiti znanja, kompetencije i vještine vezane uz pripremu i prezentaciju jela te posluživanje istih kao i odgovarajući odabir te tehnike i načine posluživanja pića i napitaka ovisno o vrsti ugostiteljskog objekta
- Prilagoditi sredstva ponude i prodaje jela i pića sukladno novim tehnologijama pripreme, standardima i principima modernog čovjeka
Prijavi se na naš newsletter!
Saznaj sve o aktualnim ponudama, novostima i događajima u Veleučilištu PAR.

Izrada stranice sufinancirana je u sklopu Poziva na dostavu projektnih prijedloga “WWW vaučeri za MSP-ove” referentne oznake KK.03.2.1.17
Sadržaj stranice isključiva je odgovornost korisnika Veleučilište PAR, Trg Riječke rezolucije 4, 51 000 Rijeka.
Za više informacija o EU fondovima posjetiti web stranicu Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije www.strukturnifondovi.hr