[vc_row][vc_column][vc_column_text]Svakodnevno komuniciramo na različite načine, bilo verbalno ili neverbalno. O važnosti interne komunikacije razgovarali smo s Erminom Duraj, voditeljicom Kabineta župana Primorsko-goranske županije i dobitnicom nagrade PRO PR Awards.
Kako komunikaciju prilagoditi drugima te mogu li se na taj način izbjeći sukobi?
Komunikacija je neizostavni dio naše svakodnevice, privatno i poslovno. Uči se najprije u obitelji te kasnije kroz odgoj i obrazovanje, dakle direktno i indirektno. Netko ima više sreće pa, u motivirajućem okruženju, odrasta u dobrog komunikatora, a netko ima manje sreće pa mora kasnije kroz život učiti. Želimo li biti uspješni u poslu, moramo voditi računa o kvaliteti komuniciranja s okolinom. To je i najbolji put ka izbjegavanju konflikata koji nam samo oduzimaju toliko potrebnu energiju. To ni u kojem slučaju ne znači da morate biti popustljivi i pretjerano prilagodljivi. To znači uspješno prilagoditi komunikaciju osobnostima ljudi s kojima komuniciramo na način da dođemo do zajedničkog cilja ili rješenja. U komunikaciji je podjednako važno imati stav i biti uvjerljiv, kao što je važno uspostaviti ozračje u kojemu je svima ugodno funkcionirati.
Imate li neke vrijedne tips and tricks za upravljanje stresom?
Ako znate prepoznati za vas stresne situacije i ljude koji vam stvaraju stres, već ste na dobrom putu da njime uspješno upravljate. Slijedom toga ide prvi savjet. Najbolji način da budete uspješni u upravljanju stresom jest izbjegavanje (koliko god je to moguće) konfliktnih situacija i konfliktnih ljudi. Drugi je savjet dobra organizacija vremena. Poštujte svoje i tuđe vrijeme, ali vodite računa da se i vaše vrijeme poštuje. Za dobru organizaciju vremena ključno je dobro poznavanje sebe i vlastitih sposobnosti te prilagođavanje uvjetima u kojima radimo.
Koje su tajne uspješnog razgovora u poslovnom okruženju?
Najvažnije je biti ljubazan prema ljudima i pokazati interes za ono što radimo te pokazati interes i poštovanje za ljude s kojima radimo.
Obraćaju li ljudi više pažnju na verbalnu ili neverbalnu komunikaciju i zašto?
Kako tko. No, znanstvenici ovdje daju prednost neverbalnoj komunikaciji. Nismo ni svjesni koliko na našu podsvijest, reakcije i dojam utječe upravo ono što vidimo, odnosno neverbalni znakovi sugovornika.
Zbog čega je interna komunikacija važna za organizaciju?
Svaka organizacija trebala bi voditi računa o svojim ljudima kao što vodi računa o svojim klijentima. Zadovoljan je onaj zaposlenik koji se osjeća uključenim i pozvanim da sudjeluje u osmišljavanju i realizaciji politika, odnosno poslova organizacije. To je na neki način i jedno od najboljih objašnjenja interne komunikacije. Kvalitetnom internom komunikacijom kojom svi pravovremeno dobivaju potrebne informacije gradi se povjerenje i jača lojalnost organizaciji, ali i stvara bolje radno ozračje što u konačnici donosi i uspješnije poslovne rezultate.
Tajne uspješne interne komunikacije možete naučiti na radionici Interna komunikacija – dobrom komunikacijom do uspjeha koja će se održati u Visokoj poslovnoj školi PAR u subotu, 29. lipnja s početkom u 9 sati.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]