U Opatiji je 1. travnja održana 11. međunarodna znanstveno-stručna konferencija PAR International Leadership Conference – PILC 2022., u organizaciji Visoke poslovne škole PAR.
PILC već jedanaest godina uspješno okuplja velik broj znanstvenika, studenata i stručnjaka iz gospodarstva, pružajući poticaj za daljnje poslovanje i mogućnost proširenja profesionalne mreže. PAR ove godine obilježava 15 godina djelovanja pa je ovogodišnja konferencija, čija je tema strateško liderstvo, ujedno i prigodni uvod u slavljeničku godinu.
Na PILC konferenciji su se u ugodnoj atmosferi i kroz kvalitetnu raspravu tražili odgovori na neka od ključnih pitanja u poslovanju: u kojem se smjeru razvijati, kako osigurati uspjeh u današnjim suvremenim uvjetima odnosno kako osigurati poslovni uspjeh u postojećim uvjetima poslovanja.
Konferencija je svečano otvorena u jutarnjim satima u Hotelu Milenij, uz online prijenos putem videolinka. Pozdravnim govorima prisutnima su se obratili Gordana Nikolić, dekanica Visoke poslovne škole PAR, Iryna Sopilko, dekanica Pravnog fakulteta pri National Aviation University iz Ukrajine, Tamara Sergo, pročelnica Upravnog odjela za financije Grada Opatije, Marko Filipović, gradonačelnik Grada Rijeke, Nenad Seifert u ime Hrvatske udruge poslodavaca, Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam te Petar Mamula, zamjenik župana Primorsko-goranske županije. Izlagači su se složili da se nakon zbivanja u zadnjih nekoliko godina gospodarstvenici moraju fokusirati na vizije i mogućnosti koje možemo ostvariti u budućnosti.
“Protekle dvije godine pokazale su da pravi lideri drže glavu iznad vode čak i kad je more uzburkano; pokazale su da imamo prave lidere među nama i da ostvarujemo izvrsnu suradnju s međunarodnim liderima”, zaključila je dekanica Nikolić.
“Kao lideri u lokalnoj zajednici, naša je dužnost da stvorimo infrastrukturu i potičemo poduzetničko okružje, što u Gradu Rijeci činimo kroz niz inicijativa, među ostalim i onima Visoke poslovne škole PAR”, istaknuo je gradonačelnik Filipović i čestitao 15. rođendan PAR-u kao instituciji koja predstavlja riječki brend i educira generacije studenata koji nakon završetka studija pronalaze i stvaraju poslovne prilike u Rijeci.
Victoria Zinchuk, direktorica EBRD-a za Hrvatsku, u uvodnom govoru osvrnula se na dugogodišnju prisutnost EBRD-a u Hrvatskoj i na uspješnu suradnju s PAR-om i drugim obrazovnim institucijama. Zaključila je i da Hrvatska kao zemlja s ogromnim potencijalom mora više slaviti svoje uspjehe i da se nada da će ova konferencija potaknuti više mladih ljudi da odluče ostati u Hrvatskoj.
Maryna Dei, profesorica prava na National Aviation University u Ukrajini, održala je predavanje o liderstvu u poslovanju u uvjetima oružane agresije. Istaknula je kako se Ukrajina trenutno nalazi u razdoblju transformacije u kojem se nametnula potreba stvaranja novih poslovnih modela i razvijanja modela liderstva utemeljenog na karakternim vrlinama i principima poput čestitosti, odgovornosti i smirenosti.
Dekanica PAR-a Gordana Nikolić na razgovoru jedan na jedan ugostila je Evu Usmiani Capobianco, članicu Upravnog odbora JGL-a. Osvrnule su se na razvoj međunarodnog poslovanja JGL-a i drugih poslovnih uspjeha i projekata, od otvaranja Muzeja farmacije u Rijeci do privatnih poduzetničkih inicijativa.
Na glavnom panelu su o strateškom liderstvu razgovarali Ivan Mišetić, generalni tajnik Atlantic Grupe d.d., Vesna Trnokop, direktorica Sigma business consulting, Ivan Herak, član Uprave za financije, korporativno pravo i ljudske resurse ACI d.d., Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice i Ivić Pašalić, poduzetnik. Složili su se da trenutne političke i gospodarske okolnosti postavljaju izazove za stvaranje novih strategija i da će hrvatsko gospodarstvo morati napraviti zaokret, usmjeriti se na digitalizaciju i nove tehnologije te pronaći nova tržišta.
Zaključili su i da se budućnost nalazi u rukama mladih lidera i da talente treba obrazovati, pomagati i usmjeravati. “Ako Hrvatska želi biti uspješno društvo, mora odgajati liderski mentalitet i stvoriti okolinu u kojoj uspjeh ovisi o sposobnostima, marljivosti, odgovornosti i strasti za poslom. Zadaća je svih nas, pogotovo u gospodarstvu, da vršimo pritisak da Hrvatska postane drugačija, da znanje i kompetencije postanu nešto što se najviše cijeni. Lider mora pokazati osobnim primjerom”, poentirao je Ivić Pašalić. Zajednički zaključak panela bio je jasan – pokažimo da se može, da u Hrvatskoj ima ljudi koji mogu i koji znaju raditi.
Drugi dio programa PILC konferencije bio je tematski posvećen mladima i poticanju poduzetničkih inovacija. Održao se panel “Poduzetnički mindset za mlade” na kojem su sudjelovali Ksenija Beljan, ravnateljica Ugostiteljsko-turističke škole Opatija, Vladimir Mihajlović, glavni urednik časopisa Poduzetnik, Mirko Grošić, direktor i osnivač tvrtke Geotech d.o.o. iz Rijeke i poduzetnik Matej Rotim. Panelisti su razgovarali o potrebi poticanja mladih na inovativno promišljanje i stvaranje dodane vrijednosti kroz poduzetničku djelatnost.
Vladimir Mihajlović osvrnuo se na prošlu kampanju časopisa Poduzetnik, Biti Bolji / Be Better, kao i na novu kampanju Svaki učenik poduzetnik. “Pozitivni poduzetnički sadržaji pokazali su se kao izvrstan poticaj za širenje poduzetničkog mindseta među mladima. Važno je da mladi već u ranoj dobi shvate da mogu biti kreatori svoje budućnosti – poslodavci koji će zapošljavati, a ne samo pasivni promatrači i zaposlenici u kompanijama”, zaključio je Mihajlović.
Mirko Grošić je na primjeru vlastitog iskustva obrazložio kako društvo u kojem se mladi kreću i okolina u kojoj odrastaju mogu pozitivno utjecati na njihov mentalitet i odmalena ih poticati da ostvare svoje potencijale.
Ksenija Beljan istaknula je da se nastavni program u srednjoškolskom obrazovanju u turističkom sektoru nije mijenjao 26 godina i da smatra kako bi trebao biti mnogo fleksibilniji i otvoreniji za implementaciju promjena na lokalnom planu. “Učenicima treba pružiti širinu i pokazati im kakve se vrijednosti mogu dobiti ulaskom u poduzetnički svijet, to će sigurno pasti na plodno tlo”, naglasila je ravnateljica.
Službeni program konferencije završen je predstavljanjem kreativnih i inovativnih ideja povezanih s turizmom poduzetnika početnika koji sudjeluju u projektu “Uspostava poduzetničkog inkubatora Grada Opatije” (KK.03.1.2.20.0002).
HUBBAZIA je polivalentan centar kreativnosti i poduzetništva Grada Opatije sa ciljem stvaranja i provedbe aktivnosti usmjerenih prema razvoju Grada, mladih i poduzetništva. Grad Opatija provedbom EU projekta uspostavlja start-up inkubator usmjeren na kreativna rješenja u turizmu, jednoj od najznačajnijih gospodarskih grana Republike Hrvatske. Projektom se već uredio i opremio prostor vile Antonio, a tijekom provedbe projekta Visoka poslovna škola PAR provodi 5 programskih ciklusa za poduzetnike usmjerene na njihovo jačanje te poticanje stvaranja novih poduzeća. Voditelj inkubatora Tomislav Lesinger istaknuo je da je projekt sufinanciran sredstvima Europske unije i vrijedan 2,5 milijuna kuna, a provodi se od 2019. do kraja 2022. godine.
Gordan Kučan predstavio je projekt GDK Modular – Modularni infrastrukturni hubbovi, u okviru kojeg je razvijena ideja o modularnoj gradnji bolničke infrastrukture. Projekt je u kontekstu hrvatskog tržišta posebno pogodan za implementaciju u sektoru medicinskog turizma, a proširiv je i na druge sektore ovisno o potrebi.
Silvio Budicin razvio je inovativni proizvod: poligonalni biljar kojeg je moguće proizvesti u više dimenzija te uključuje novi set kugli, nove postave i nova pravila igre.
Đuliana Radetić Valenčić osmislila je projekt Boutique Camping Abbazia, nastao na temelju bogatog iskustva u camping turizmu. Opatija je grad izuzetno privlačan turistima, ali njegova postojeća infrastruktura za kampiranje ne odgovara potražnji niti prati trendove u turizmu; autorica projektom predstavlja odgovor na taj problem i predviđa izgradnju i razvoj boutique kampa manjeg kapaciteta, ali visoke kategorije.
Antonia Škravan razvila je ideju za Visit Croatian Islands, inovativnu aplikaciju za provođenje kolaborativnih promotivnih aktivnosti jadranskih otoka. Cilj projekta je kroz specifične oblike turizma i na personaliziran način potaknuti turiste da otkrivaju hrvatske otočne destinacije, a usto sinergijski povezati poslovne subjekte i turističke zajednice na otocima.
Megan Valenta predstavila je projekt 3D vizualizacije za turističke objekte. Projekt nudi novu uslugu 3D marketinga koja uključuje inovativne 3D vizualizacije turističkih objekata, prvenstveno smještajnih, ali ima izuzetan potencijal i za promociju drugih atraktivnih lokacija u nekoj turističkoj destinaciji.
Mario Superina razvio je projekt Eco Resort Hubbazia koji podrazumijeva izgradnju i razvoj eko resorta u netaknutoj prirodi i s minimalnim utjecajem na okoliš. Objekti planirani u sklopu projekta su prilagodljivi raznim kulturnim i prirodnim okruženjima, prikladni za različite razine kategorizacije i predviđaju izgradnju ekološkim materijalima poput industrijske konoplje.
Matija Magaš predstavio je aplikaciju ActiveTourism za povezivanje turista s turističkim sadržajem u stvarnom vremenu i prilagođeno njihovim interesima.
Grad Opatija svim je sudionicima dodijelio priznanja i prigodne poklone, a stručni žiri proglasio je Visit Croatian Islands Antonie Škravan pobjedničkom idejom.
Na ovogodišnjoj PILC konferenciji zemlja partner je Ukrajina, partneri konferencije su Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska udruga poslodavaca dok je glavni sponzor ACI d.d.